Beweeg om antwoord te geven

Interactief quizplatform voor bewegend leren

In een handomdraai een interactieve quiz voor elke les in het basisonderwijs

Werk samen om punten te scoren
Laat je leerlingen bewegend leren
Beweeg!
Leerlingen bewegen om antwoord te geven op quizvragen
Scoor!
Leerlingen werken samen om punten te scoren
Zo klaar!
Inclusief vele kant-en-klare quizzen

Breng je leerlingen in beweging

Leerlingen gebruiken bewegingen om de juiste antwoorden op quizvragen in teams met elkaar te communiceren. Hoe beter ze samenwerken, hoe meer punten ze kunnen scoren. Met de lesstof aan de slag gaan was nog nooit zo leuk!

Kant-en-klare quizzen

Maak gebruik van het ruime aanbod quizzen over rekenen, taal en wereldoriëntatie en gebruik Classigogo meteen in de klas.

Kant-en-klare rekenspellen
Rekenen
Kant-en-klare taalspellen
Taal
Kant-en-klare wereldoriëntatiespellen
Wereldoriëntatie

Jouw interactieve quiz in slechts een paar minuten

Door slim gebruik te maken van AI (kunstmatige intelligentie) maak je razendsnel een kwalitatieve quiz over elk willekeurig onderwerp. Een quiz aanmaken kan over elk onderwerp, maar ook op basis van een bestand (zoals een PowerPoint of PDF) of een tekst.

Met de AI-functionaliteiten maak je snel een interactieve quiz

Veelgestelde vragen

Het is wetenschappelijk bewezen dat beweging leerlingen helpt om zich te concentreren en daarbij de motivatie vergroot. Lees meer over de effectiviteit van beweging in het PO, VO of de sociale voordelen in de klas.
Classigogo werkt op basis van gamification, waarbij leerdoelen worden omgezet in een interactief spel. Leerlingen worden gemotiveerd door het halen van punten en werken in teams samen, wat de intrinsieke motivatie vergroot en de betrokkenheid verhoogt.
Nadat je eenvoudig een quiz hebt gemaakt, kun je ervoor kiezen om leerlingen op hun eigen apparaat (smartphone, tablet, laptop) mee te laten doen of niet.

Met individuele apparaten
Leerlingen loggen in met een unieke code. De groepen worden automatisch en willekeurig gegenereerd. Per ronde worden verschillende duo's gemaakt die samenwerken om punten te scoren. Om punten te scoren moeten ze vragen goed beantwoorden. Om de beurt krijgt een leerling een vraag te zien met antwoordopties en bijbehorende bewegingen. Deze beweging moet de leerling doorgeven aan de andere leerling om punten te scoren. Daarna wisselt de beurt.

Zonder individuele apparaten
Deze modus is vooral geschikt voor de onder- en middenbouw van het basisonderwijs. Je start Classigogo op het centrale scherm in de klas. Leerlingen gaan staan en zorgen dat ze ruimte hebben. Nadat de vraag en antwoordopties op het bord verschijnen, hebben leerlingen een paar seconden om de juiste beweging na te doen, passend bij de antwoordopties op het bord. Na een paar seconden wordt het juiste antwoord zichtbaar en krijgen leerlingen direct feedback.
Om Classigogo te kunnen gebruiken is een jaarlicentie nodig, deze is aan te schaffen per schoollocatie. Hier vind je de actuele prijzen. Je kunt Classigogo ook gratis aanmelden.
Classigogo kan gebruikt worden in groep 3 tot en met 8 van het primair onderwijs en in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Indien wordt gekozen om leerlingen hun eigen apparaten te laten gebruiken, zijn er minimaal 2 en maximaal 36 gebruikers toegestaan.